Pentingnya Penguasaan Literasi Budaya Dan Kewarganegaraan Pada Generasi Millennial
DOI:
https://doi.org/10.62007/joupi.v1i3.217Keywords:
Cultural Literacy and Citizenship, Millennial Generation, SocietyAbstract
Cultural and civic literacy are very important things for everyone to master in the 21st century, especially for the millennial generation, so that they can always love and participate in preserving Indonesian culture. It is important to provide cultural and civic literacy in the surrounding environment, such as the family, school and community. In society, especially for the millennial generation, so that they always love and can participate in preserving culture in Indonesia both nationally and internationally. Cultural and civic literacy is not only to save and develop local culture and national culture, but also to build identity for the Indonesian nation in the midst of a global society, so that people always love and preserve culture.
References
Aisyah, S. (2021). Pengamalan Nilai- Nilai Pancasila Dalam Meningkatkan Literasi Budaya Menyongsong Era Revolusi 4 . 0 di SMKN 3 Banjarbaru Practicing Pancasila Values in Improving Cultural Literacy Welcoming the 4 . 0 Revolution Era at SMKN 3 Banjarbaru. 10, 49–56.
Amirudin, N. (n.d.). Literasi Digital Dalam Membentuk Karakter Religius Generasi Milenial ( Studi tentang Pembentukan Karakter Mahasiswa PAI Universitas Muhammadiyah Gresik ) Pendahuluan. 8(1), 87–100.
Dr.H. S. Ichas Hamid, M. P., Dra.Hj.Tuti Istianti, M. P., & Fauzi Abdillah, S. P. M. P. (n.d.). Model Pembelajaran LITERASI BUDAYA KEWARGANEGARAAN DALAM PPKn BERBASIS TRADISI LOKAL NUSANTARA DI SEKOLAH DASAR.
Enick Kusrini, Aida Munawaroh, S. T. M. (2023). PENGARUH MEDIA SOSIAL TERHADAP DEMOKRASI GENERASI MILENIAL.
I Wayan Anggi Pramana Putra, D. A. M. W., Aprilia, N. P., & Murtika, D. P. (1980). PERAN GENERASI MILLENIAL DALAM MENINGKATKAN LITERASI DIGITAL UNTUK MENYEMANGATI HASRAT MEMBUKA JENDELA DUNIA YANG SEMAKIN MAJU DALAM MEWUJUDKAN INDONESIA EMAS. 118–131.
Jariah, S., Literasi, M., & Literasi, M. (2019). Peran guru dalam gerakan literasi sekolah. 846–856.
Kewargaan, B. D. A. N. (n.d.). MELALUI PROGRAM SOSIALISASI LITERASI. 97–101.
Kewarganegaraan, K. (2018). PENGARUH BUDAYA LITERASI DALAM MENGEMBANGKAN KECERDASAN KEWARGANEGARAAN. 4(1).
Kusumaningrum, D., Purwanto, A., & Prasojo, S. (n.d.). MASYARAKAT INDONESIA.
Pendidikan, J., Asyari, D., & Dewi, D. A. (2021). Peran Pendidikan Kewarganegaraan bagi Generasi Milenial dalam Menanamkan Jiwa Nasionalisme Di Era Globalisasi. 3.
Pratiwi, A., & Asyarotin, E. N. K. (2019). Implementasi literasi budaya dan kewargaan sebagai solusi disinformasi pada generasi millennial di Indonesia. Jurnal Kajian Informasi & Perpustakaan, 7(1), 65–80. https://doi.org/10.24198/jkip.v7i1.20066
Rahmawati, N., Prasetiyo, W. H., Wicaksono, R. B., & Huda, M. (2022). Pemanfaatan Sudut Baca dalam Meningkatkan Literasi Kewarganegaraan Siswa di Era Digital. 4(1), 99–107. https://doi.org/10.23917/bkkndik.v4i1.17822
Setiawati, W., & Lestari, P. (2023). Literasi budaya dan kewarganegaraan dalam penguatan nilai nasionalisme melalui pembelajaran ips di smp kebon dalem semarang. 5(1), 7–15.
Siswa, K., & Dasar, S. (2020). Jurnal Inspirasi Pendidikan. 10(2), 105–113.
Sma, S., & Aceh, S. B. (2020). Jurnal Pendidikan Kewarganegaraan Undiksha Vol. 8 No. 2 (Mei, 2020). 8(2), 91–99.
Yusuf, R., & Muthia, H. (2020). Internalisasi Nilai-nilai Karakter Kebangsaan Melalui Literasi Budaya dan Kewarganegaraan di Sekolah Menengah Atas ( SMA ) Kota Banda Aceh. 8(1), 8–15.