Variasi Gaya Mengajar Guru Pada Anak Berkebutuhan Khusus di SLB Negeri 1 Kulonprogo
DOI:
https://doi.org/10.62007/joupi.v2i1.240Keywords:
Variation, Teaching Style, Children with Special NeedsAbstract
This research examines the application of variations in teacher teaching styles to children with special needs at SLBN 1 Kulonprogo. And this research is qualitative research with a descriptive approach. The subjects of this research are teachers with physical impairments, teachers with intellectual disabilities and teachers with hearing impairments. The data collection techniques used are observation and interviews. Data analysis techniques, namely data reduction, data display and concluding drawing/verification. The results of this research show that in this school the application of various teacher teaching styles for children with special needs has not been implemented perfectly because, many teachers still have problems with the use of media, or from their own students.
References
Amertha, A. S., & Anggraini, F. S. (n.d.). Implementasi Pembelajaran Pendidikan Agama Islam Dalam Pengembangan Aspek Spiritual Anak Berkebutuhan Khusus di Sekolah Dasar Luar Biasa (SDLB).
Ariani, T. (n.d.). GAYA MENGAJAR GURU KELAS V DI SD NEGERI SAYIDAN YOGYAKARTA.
Elvierayani, R. R., & Susanti, I. (2018). GESTURE GURU SLB SEBAGAI KOMUNIKASI DALAM PEMBELAJARAN KONSEP MATEMATIKA PADA ABK.
Hafiz, A. (n.d.). Strategi Guru Agama Islam Untuk Anak Berkebutuhan Khusus di SDIT Syahiral ’Ilmi Kota Bukittinggi.
Iswariati, S., & Bk, M. K. U. (2022). VARIASI GAYA MENGAJAR GURU PADA ANAK BERKEBUTUHAN KHUSUS DI SLB NEGERI TOLITOLI. 1.
Khaeroh, I., Advelia, F., Rosyid, A., & Supena, A. (2020). Pelaksanaan Pendidikan Inklusif Untuk Siswa Dengan Hambatan Penglihatan (Low Vision) Di Sekolah Dasar. JPI (Jurnal Pendidikan Inklusi), 4(1), 11. https://doi.org/10.26740/inklusi.v4n1.p11-21
Puspita, N. I. (n.d.). PENERAPAN GAYA MENGAJAR INKLUSI DALAM PEMBELAJARAN PJOK DI SLB KOTA YOGYAKARTA.
Rafi’Ah, N. (2019). PROGRAM STUDI PENDIDIKAN AGAMA ISLAM JURUSAN PENDIDIKAN AGAMA ISLAM FAKULTAS ILMU TARBIYAH DAN KEGURUAN.
Rohmawati, D., & Nisa, R. (n.d.). GAYA MENGAJAR GURU DALAM MENINGKATKAN HASIL BELAJAR KOGNITIF PADA MATA PELAJARAN FIQIH KELAS II MADRASAH IBTIDAIYAH.
Setiono, I., & Djuwita, P. (2020). STUDI DESKRIPTIF KETERAMPILAN VARIASI GAYA MENGAJAR GURU PADA PROSES PEMBELAJARAN DI KELAS II SD NEGERI 68 KOTA BENGKULU.
Siteput Y M R, Zega A J, Maruhawa I A, & Harefa A R. (2023). Analisis Kreativitas Mengajar Guru Terhadap Daya Serap Peserta Didik. https://doi.org/10.5281/ZENODO.8310594
Umami, F. N. (n.d.). PERMASALAHAN DALAM PENGELOLAAN PENDIDIKAN INKLUSIF DI SEKOLAH DASAR NEGERI PIYAMAN III KECAMATAN WONOSARI KABUPATEN GUNUNGKIDUL.
Zaenina, R. (n.d.). PROGRAM STUDI PENDIDIKAN GURU MADRASAH IBTIDAIYAH JURUSAN PENDIDIKAN MADRASAH FAKULTAS TARBIYAH DAN ILMU KEGURUAN UNIVERSITAS ISLAM NEGERI PROF. K.H. SAIFUDDIN ZUHRI PURWOKERTO 2022.